sobota, 5 maja 2012

BBQ

To będzie trzeci grill w przeciągu tego tygodnia. Mam nadzieję, że będzie. Odstraszam chmury, zerkając na nie co chwila gniewnym wzrokiem. Póki co przegrywają tę walkę,

Schab marynowany w sosie barbecue 

Sos:
  • kartonik (500g) przecieru pomidorowego (u mnie z Biedronki)
  • cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki musztardy
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki cukru
  • pieprz cayenne, papryka ostra
  • trochę oliwy
Poza tym:
  • 10 plastrów schabu (takich jak na kotleta), lekko rozklepanych odwrotną stroną noża
Cebulkę posiekałam, czosnek przecisnęłam. Zeszkliłam je na oliwie i zalałam przecierem. Dodałam musztardę, cukier, ocet i sos sojowy, zagotowałam i doprawiłam do smaku. Całość dusiła się na patelni jeszcze pół godziny.
Po ostudzeniu natarłam nim plastry schabu, władowałam je potem do miski i zalałam pozostałym sosem i odstawiłam na całą noc.
Podczas grillowania resztę sosu wsmarowujemy stopniowo w mięso.

Szaszłyki wieprzowe
  • 5 plastrów schabu  (takich jak na kotleta)
  • 6 pieczarek
  • zielona papryka
  • czerwona papryka
  • 10 grubszych plastrów boczku
Schab marynuje w sosie barbecue z pozostałym mięsem z pierwszego przepisu. Pieczarki kroję na ósemki, plastry boczku na ćwiartki, paprykę w kratki (jakieś 3x3cm). Na patyki nabijam w następującej kolejności: pieczarka, papryka zielona, schab, boczek, papryka czerwona. Na jeden szaszłyk idzie pół plastra schabu.

Sałatka MG
  • 1 kg ziemniaków
  • ogórek szklarniowy
  • koperek
  • cebula
  • 2 łyżki majonezu
  • mały kubek jogurtu naturalnego
  • 3 ząbki czosnku
  • przyprawa tzatziki
Przepis zerżnięty od chłopaka MG (od razu zaznaczam), ale nie jestem pewna czy wiernie odtworzony, czy już zmodyfikowany.
Ziemniaki kroję w grubą kostkę, wrzucam do mikrofali i gotuję. Ogórek i cebulę siekam w mała kosteczkę. Warzywa łączę w misce i zalewam sosem z jogurtu, majonezu, przeciśniętego czosnku i przyprawy tzatziki. Na koniec posypuję siekanym koperkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz