poniedziałek, 31 grudnia 2012

Co podają na balu sylwestrowym w podkrakowskiej miejscowości

Podudzia z kurczaka buffalo
  • 12 podudzi z kurczaka
  • ćwierć kostki masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 8 obfitych łyżeczek keczupu ze słoiczka
  • 2 łyżeczki tabasco
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • 4 łyżeczki pieprzu cayenne
Kurczaka trzeba umyć i dokładnie oczyścić z pozostałości piór i innych świństw, a potem natrzeć solą. W większym garnku (takim, który pomieści mięso) rozpuściłam masło i dodałam do niego zmiażdżony czosnek, lekko zagotowałam. Zestawiłam z gazu i rozmieszałam w maśle cukier i miód. Dodałam keczup i wstawiłam ponownie na maleńki ogień. Trzeba cały czas mieszać, żeby się cukier nie przykleił do dna. Doprawiłam całość tabasco, papryką i pieprzem cayenne i zredukowałam do konsystencji gęstej śmietany. Miksturę przestudziłam, natarłam nią dokładnie nóżki i odstawiłam do lodówki na noc. Dziś je upiekę, w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, po ok. 20 minut z każdej strony, żeby się cukier na nich skarmelizował ładnie.

Sos serowy
  • 3 serki topione gouda (nie te trójkątne, ale te duże, w kostce)
  • 25 dag żółtego sera (obojętnego, żeby się łatwo starł na tarce)
  • mleko (wyjdzie w praniu ile)
Ser żółty starłam na tarce i wrzuciłam na patelnię teflonową. Do tego dorzuciłam serek topiony i rozpoczęłam żmudny proces roztapiania, z ciągłym mieszaniem. Pod ręką miałam litrowy karton mleka. Dolewałam stopniowo, czekając, aż połączy się dokładnie z serami i rozpuści kolejne grudki. Długo się na to schodzi, żeby sos był gładki, ale cierpliwość popłaca.
Śliwkowy sos barbecue
  • 8 łyżek powideł śliwkowych
  • 2 duże pomidory
  • ćwierć kostki masła
  • 3 ząbki czosnku
  • pół średniej wielkości cebuli
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżeczki pieprzu cayenne
W garnuszku rozpuściłam masło i dodałam do niego baaaaaardzo drobno posiekaną cebulę i czosnek. Zagotowałam i dodałam powidła. Pomidory sparzyłam i łyżka wyjęłam wodnistą część z pestkami, miąższ dokładnie, baaaaaardzo drobno posiekałam. i wrzuciłam do gara. Zagotowałam, dosypałam cukier, miód, sos sojowy i pieprz cayenne. Pogotowałam z 20 minut, żeby się nieco zredukowało i gotowe.
Sałatka z kurczaka
  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • główka sałaty lodowej
  • 2 żółte papryki
  • 3 pomidory
  • ogórek szklarniowy
  • pół puszki kukurydzy
  • cebula
  • oliwa
  • ocet winny
  • musztarda
  • ćwierć kostki masła
  • sól
  • pieprz
Mięso umyłam, osuszyłam i pokroiłam w grubą kostkę, następnie podsmażyłam na maśle na złoto, lekko je soląc w trakcie i odstawiłam do ostudzenia. Paprykę pokroiłam w paski, ogórka w ćwierć-plasterki, pomidory w ćwierć-platerki, cebulę w kostkę. Sałatę poszarpałam na dosyć małe kawałki. Wszystko ro (plus odsączoną kukurydzę) wymieszałam w misce i polałam sosem. A sos to: 6 łyżek oliwy, 3 łyżki octu, 1,5 łyżki musztardy oraz pieprz i sól, wedle uznania.

Poza tym popcorn i 2 pizze - jedna ostra, z salami, pieczarkami i papryką pepperoni, druga na białym sosie z pieczarkami, boczkiem, cebula i oliwkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz