sobota, 3 listopada 2012

Czekoladowe pieszczoty

Sernik bez pieczenia
  • niesłodzone mleczko skondensowane - 250g
  • 300g czekolady - 100g to tabliczka, ja dałam dwie gorzki i jedną mleczną
  • pół szklanki brązowego cukru
  • łyżka kawy rozpuszczalnej
  • łyżka żelatyny
  • pół szklanki wody
  • 500g serka śmietankowego Delfiko
  • na ozdobę trochę truskawek i trochę czekolady białej i gorzkiej
Mleczko skondensowane trzeba wrzucić do zamrażalnika na jakieś pół godziny przed użyciem. Kawę i żelatynę rozpuściłam w wodzie, lekko podgrzewając. Odstawiłam do ostygnięcia. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i również wystudziłam. W międzyczasie serek rozbiłam mikserem na puszek, dodałam cukier i dokładnie rozmieszałam, żeby nie chrzęścił w zębach. Do masy serkowej dodawałam powoli najpierw kawo-żelatynę a potem czekoladę, cały czas mieszając. Mleczko ubiłam mikserem na pianę i potem po trochu dodawałam wcześniej przygotowaną masę, delikatnie mieszając. Ta mleczna pianka łatwo może upaść, więc trzeba to robić ostrożnie. Wszystko wlałam do niedużej tortownicy wyłożonej szczelnie folią i wstawiłam do lodówki.

====================================

Edycja!!
Ten deserek lepiej podawać w indywidualnych porcjach - w kokilkach czy salaterkach, bo wykładanie tego jest katorgą, co nie zmienia faktu, że jest przepyszne i rozłoży na łopatki każdego wielbiciela czekolady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz