poniedziałek, 26 listopada 2012

Masowa produkcja

Coby zrobić miednicę sałatki ryżowej z szynką na 500 osób:
  • 400g ryżu
  • 0,5kg szynki wędzonej
  • 30dag goudy
  • 2 zielone papryki
  • 2 słodkie jabłka
  • pęczek pietruszki
  • duża cebula
A do sosu:
  • 12 łyżek oleju słonecznikowego
  • 6 łyżek octu winnego
  • 3 łyżeczki musztardy
  • biały pieprz
Ryż ugotowałam na sypko i odstawiłam rozłożony na tacy do przestudzenia. Szynkę, jabłka i ser pokroiłam w grubszą kostkę. Cebulę, pietruszkę i paprykę zsiekałam w moim siekaczu. Z papryką jest taki problem, że jak się ją za długo w maszynce kręci to idzie w papkę, a potrzeb takich małych piórek, więc ostrożnie. Wszystkie składniki wrzucamy do miednicy.
Składniki sosu wymieszane w garnuszku doprawiłam białym pieprzem. Miksturę wlewamy do sałatki i gotowe.
Danie syte, chrupiące, orzeźwiające -  jak się dobrze ryż ugotuje (2:1 - woda:przemyty ryż).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz